کد خبر: ۹۲۲
12 ارديبهشت 1403
10:38

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!
مثلث برمودا فقط یک سرنخ برای گمراهی است تا ما از مکان‌های مشکوک و رازآمیز دیگر دور بمانیم.  این‌جا قرار است ۱۶ تا از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا را با هم بشناسیم. پس ما با همراه باشید.  

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا کجا هستند؟ هرچند که مثلث برمودا هنوز هم یکی از رازآمیزترین مناطق در کل دنیاست، اما به نظر می‌رسد توجه به این منطقه باعث شده که اسرارِ مناطق و محدوده‌های عجیب دیگر دنیا را نبینیم. بیایید با نگاهی متفاوت به انسان و زمین این مکان‌های عجیب را با هم بررسی کنیم و ببینیم تئوری‌های توطئه چقدر درست گفته‌اند!

راز بقا: نظریه‌پردازان توطئه که دائم دنبال پیدا کردن دست‌های پشت‌پرده‌اند، می‌گویند حتما تعمدی در کار است! مثلث برمودا فقط یک سرنخ برای گمراهی است تا ما از مکان‌های مشکوک و رازآمیز دیگر دور بمانیم.

این‌جا قرار است ۱۶ تا از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا را با هم بشناسیم. پس با راز بقا همراه باشید.  

دریاچه آنجی‌کونی (Anjikuni)

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

دریاچه‌ای واقع در کانادا پس از یک‌سری اتفاقات بسیار عجیب، تبدیل به مکانی افسانه‌ای و یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا شده است. سال ۱۹۳۰ ماجرایی در این منطقه اتفاق افتاد که به آن «داستان افسانه دهکده در حال نابودی» می‌گویند.

داستان از این قرار است که جو لابل (Joe Labelle)، طبق عادت تصمیم می‌گیرد از این دهکده بازدید کند، اما وقتی به این دهکده می‌رود هیچ‌کس را آن‌جا نمی‌بیند.

آن‌چه او آن‌جا دید چه بود؟ لباس‌های ناتمام دوخته نشده، قابلمه‌های غذای روی اجاق گاز و سگ‌هایی که به سورتمه‌ها بسته شده و جان باخته بودند. آیا مردم روستا آن‌جا را ترک کرده بودند؟ یا ناپدید شده بودند؟!

نظریه‌های مختلفی برای توضیح اتفاقی که پیرامون این دهکده آمده شکل گرفته است. از ساکنان رانده‌شده گرفته تا مواردی که در آن‌ها ادعا می‌شود که کل ساکنان روستا، توسط فرازمینی‌ها ربوده شده‌اند.

با اینکه جو ماجرا را با تلگراف خبررسانی کرد، اما هنوز مشخص نشده که چه بر سر روستا آمده است. به همین دلیل اینجا یکی از عجیب‌ترین مناطق دنیا است.

همین‌جا به شما توصیه می‌کنیم حتما درباره یازده مکان اسرارآمیز باستانی هم بخوانید.

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا در اقیانوس اطلس جنوبی: کمربند تشعشعی وان آلن

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

سال ۱۹۵۸ کمربند تشعشعی وان آلن (Van Allen Radiation Belt) یکی از عجیب ترین‌های مکان‌های دنیا که در اقیانوس اطلس قرار دارد، کشف شد. این کمربند تشعشعی مجموعه‌ای از الکترون‌ها و سایر ذرات باردار است که توسط میدان مغناطیسی زمین در جای خود نگه داشته می‌شوند.
سال ۱۹۵۸ ماهواره اکسپلورر ۱ که یک ضبط صوت و کاشفِ پرتو‌های کیهانی بود توسط دانشمندان پرتاب شد. این ماهواره برخلاف تصور همه داده‌های عجیبی را ثبت کرد. دانشمندان بعد از انجام این آزمایش فهمیدند که سطح تشعشعات یک منطقه، هزاران برابر بیش از حد انتظار است.

به گزارش راز بقا، چیزی که این ماجرا را عجیب‌تر می‌کرد این بود که این تشعشعات منشا زمینی نداشتند و منطقه‌ای در فضا را اشغال کرده بودند که قبلا به منطقه خالی معروف بود.

گفته می‌شود که منطقه وان آلن، باعث ایجاد مشکلاتی در ماهواره‌ها و فضاپیما‌ها می‌شود. اجسامی که از بالای این منطقه عبور می‌کنند، درگیر زنجیره‌ای از حوادث عجیب‌وغریب خواهند شد.

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا: منطقه ۵۱ آمریکا

منطقه ۵۱ فقط مشهور نیست، بلکه بدنام هم است. این منطقه در وسط صحرای نوادا و نزدیکِ دریاچه گرام قرار دارد. برخی‌ها می‌گویند که دو پروژه “Dreamland” و “Paradise Ranch”، اصلی‌ترین تأسیساتی هستند که دولت ایالات‌متحده در این‌جا نگه می‌دارد و آزمایشاتی را روی فضاپیما‌های بیگانه دستگیر شده انجام می‌دهد!

ادعا‌های دیگر می‌گویند که این‌جا پایگاهی برای مخفی‌ترین آزمایش‌های هواپیما‌های جهان است، چون یکی از طولانی‌ترین نوار‌های هوایی کره زمین را دارد.

هنوز هیچ اطلاعات واقعی و قابل استنادی درباره آن‌چه دقیقا در این پایگاه می‌گذرد آشکار نشده و بعید به نظر می‌رسد که دولت به زودی راجع‌به آن چیزی منتشر کند.

+ پیشنهاد: ببینید/ عمیق‌ترین مکان‌های روی زمین!

مثلث برمودای اقیانوس آرام یک منطقه عجیب در دنیا

مثلث برمودای اقیانوس آرام، به «مثلث اژدها» و یا  «دریای شیطان» معروف است. این منطقه، در اطراف جزیره میاکه‌جیما (Miyake) قرار دارد که در ۶۰ مایلی جنوب توکیو است.

در طی زمان‌های بسیار گفته می‌شد که کشتی‌ها در این منطقه اقیانوسی ناپدید می‌شوند. به ویژه کشتی تحقیقاتی ژاپنی به نامِ”Kaiyo Maru”، که با فوران آتشفشانیِ زیر دریا منهدم شد. تمام ۳۱ خدمه کشتی در این حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین، هفت لنج دیگر بین سال‌های ۱۹۴۹ و ۱۹۵۳ در این منطقه مفقود شدند؛ همه آن‌ها لنج‌های کوچک ماهیگیری بودند. به دلیل این اتفاقات، این منطقه هم به مثلث برموداری اقیانوس آرام شناخته شده است.

مزرعه بیگِلو  (Bigelow)

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

این مزرعه، که با نام مستعار «صدا‌های شوم» شناخته می‌شود، در شمال غربی یوتا در واشنگتن قرار دارد و نظریه‌های توطئه زیادی درباره آن موجود است؛ نظریاتی درباره دیدنِ بشقاب‌پرنده‌ها و گمانه‌زنی‌هایی درباره نشانه‌های ماورا الطبیعه در آن که توسط مردم و تئوریسن‌های توطئه مطرح می‌شود.

این منطقه تنها ۴۸۰ مترمربع است، اما اتفاقات شومی مثل قطع عضو بی‌دلیل حیوانات در آن دیده شده است. شرمن‌ها که در اطراف این منطقه ساکن بودند سال‌ها درباره افسانه‌های زیاد این منطقه سخن گفتند.

پایگاه نظامی شهر کوچک دولسه  (Dulce)

پایگاه “Dulce” به‌عنوان «منطقه ۵۱» نیومکزیکو شناخته می‌شود. این پایگاه در واقع مقری برای تاسیسات نظامی در مرز کلرادو - نیومکزیکو است.

مردم منطقه و آن‌ها که علاقمند به داستان‌گویی درباره مکان‌های سری هستند می‌گویند این پایگاه متعلق به آمریکا و پروژه مشترکی میان انسان‌ها و بازدیدکنندگان فرازمینی است! صدا‌ها و نور‌های عجیب دلیل این ادعاست.

اگرچه این پایگاه هرگز توسط هیچ مرجعی که به دولت ایالات متحده متصل باشد رسماً تصدیق نشده، اما بسیاری به این واقعیت اشاره می‌کنند که منطقه ۵۱ نوادا نیز به مدت چند دهه، به رسمیت شناخته نمی‌شده است.

شهری با مردمانِ ماسک‌دار

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

میاکه جیما (Miyake) یکی از عجیب‌ترین منطقه‌ها در ژاپن است. سال ۲۰۰۰، بیش‌تر از سه هزار و ۵۰۰ نفر ساکن بومی این جزیره مجبور شدند آن‌جا را ترک کنند. اما چرا؟

به دلیل سطح بسیار بالای فعالیت آتشفشانی کوه‌های میاکه جیما و تولید گاز‌های سمی که از لایه‌های درونی زمین به بیرون انتشار پیدا می‌کرد، دولت دستور تخلیه این منطقه را داد.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ هیچ‌کس این‌جا نبود جز درختان خشک‌شده و در‌های آهنی زنگ زده و ساختمان‌های خالی و متروک. بعد از از فوران آتشفشانی کوه اویاما، دو سال، هر روز، از قله این کوه ۱۰ تا ۲۰ هزار تُن گاز دی‌اکسید سولفوریک خارج شد که بسیار مضر است.
به تدریج و همزمان با پایان دستور تخلیه میاکه جیما، سال ۲۰۰۵ شهروندان این جزیره اجازه پیدا کردند که به خانه‌های‌شان برگردند، اما با یک شرط: زدن ماسک‌های گاز به صورت.

هنوز هم یک‌سوم از زمین‌های این جزیره غیر قابل سکونت است و دولت بررسی سلامت مردم را اجباری کرده و حتی در برخی مناطق محدودیت سنی گذاشته است.

هرچند زندگی در فضایی آکنده از گاز‌های سمی بسیار خطرناک است، اما این منطقه آن‌قدر زیباست که گردشگران حاضرند با ماسک به آن سفر کنند.

مثلث میشیگان

به نظر می‌رسد که هر کجا آب وجود دارد، داستان‌های ماورا الطبیعه  و عجیب هم ظهور می‌کنند! در سال ۱۸۹۱، یک دانش‌آموز به نام توماس هیوم برای دریافت بار الوار به سمت دریاچه میشیگان می‌رود. ناگهان طوفان شدیدی در سرتاسر منطقه شکل می‌گیرد و توماس بدون هیچ اثری ناپدید می‌شود! علاوه بر او، خدمه هفت‌نفری کشتی‌ای که بار الوار را آورده بودند نیز ناپدید شدند. با وجود جستجو‌های گسترده، این قایق هرگز پیدا نشد.

از آن زمان تا امروز، وقایعی به همین‌اندازه عجیب‌وغریب، به طور منظم در مثلث میشیگان رخ داده‌اند. در سال ۱۹۲۱ کشتی‌ای به نام “Rosa Belle” واژگون شد و همه ۱۱ نفری که در آن بودند ناپدید شدند. مشاهدات بسیاری از بشقاب پرنده‌ها نیز در این منطقه گزاش شده است.

آخرین مکانی که توسط انسان کشف شد کجا بود؟

دره سن لوئیس (San Luis)

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

گاهی اوقات یک منطقه با مشاهدات بشقاب پرنده‌ها به قدری مشهور می‌شود که نمی‌توانید فقط به این فکر کنید که خیالات است! این مورد در دره سن لوئیس کلرادو وجود دارد، جایی که صد‌ها مشاهده بشقاب پرنده گزارش شده است. مسیر بزرگراه ۱۷ که از این منطقه عبور می‌کند به دلیل مشاهدات فراوانی که در آنجا انجام می‌شود، در میان مردم به «بزرگراه کیهانی» معروف شده است.

هِنگِر ۱۸

در شهر نسبتاً کوچک دیتون در اوهایو، یک پایگاه نیروی هوایی وجود دارد که داخلِ آن سازه‌ای به نام Hangar ۱۸  قرار دارد. از آن‌جا مردم نمی‌دانند در این پایگاه چه‌خبر است، در هاله‌ای از رمز و راز فرو رفته.

هِنگِر ۱۸،  یک سازه افسانه‌ای است که گفته می‌شود همه بشقاب پرنده‌ها، از بقایای بشقاب پرنده‌ای که در روزول یا نیومکزیکو سقوط کرده و همچنین باقی مانده خلبانان بیگانه آن‌ها در آن نگهداری می‌شود.

مثلث بنینگتون

در جنوب غربی ورمونت (Vermont)، منطقه‌ای وجود دارد که به مثلث بنینگتون معروف است. در این منطقه اسرارآمیز نیز افراد زیادی مفقود شده‌اند. اکثر این ناپدیدشدن‌ها بین سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰ اتفاق افتاده است. علاوه بر این  وقایع عجیب و فعالیت‌های غیر عادی نیز در آنجا گزارش شده است.

اصطلاح «مثلث بنینگتون» برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ در یک برنامه پخش رادیویی مطرح شد و از آن زمان تاکنون در رمان‌ها و رسانه‌ها رایج شده است.

پاین گپ (Pine Gap)

عجیب‌ترین مکان‌های دنیا | ۱۳ مکانی که از مثلث برمودا عجیب‌ترند!

تاسیسات “Pine Gap” که توسط بسیاری «منطقه استرالیایی ۵۱» نامیده می‌شود، در ۱۱ مایلی جنوب آلیس اسپرینگز (Alice Springs)، سرزمین شمالی استرالیا واقع شده است.

این پایگاه که به طور هم‌زمان توسط ارتش استرالیا و ایالات متحده اداره می‌شود. اگرچه هنوز هم به عنوان یک مرکز فوق العاده مخفی در نظر گرفته شده، اما محلی برای یک مجموعه بزرگ با بیش از ۸۰۰ کارمند است!

باز هم مثل همیشه بسیاری از نظریه‌پردازان بشقاب‌پرنده‌ها و ماوراء‌الطبیعه ادعا می‌کنند که در این پایگاه چیز‌هایی بیش از آنچه دولت می‌گوید در جریان است.

معادن طلای گمشده

کوه‌های سوپراستیشن (Superstition Mountains) آریزونا که در خارج از شهر واقع شده‌اند، به دلیل طبیعت مرموزشان بسیار معروفند. چرا که این کوه‌ها طبق افسانه‌ها، معدنی برای طلای گمشده‌ای هستند که مهاجری از آلمان به نام «جیکوب والتز» اولین کسی بود که رد عظیمی از وجود این طلا در این منطقه را کشف کرد.

از آن‌زمان تا امروز، بسیاری از مردم تلاش کرده‌اند تا معدن طلا را پیدا کنند. البته معادن زیادی هم پیدا شدند، اما هیچ یک از آن‌ها، آن معدن گمشده افسانه‌ای نیستند. مشخص نیست که اصلا چنین معادنی واقعا وجود دارد یا اینکه فقط افسانه‌هایی در ذهن مردم هستند.

برچسب ها :
عجیب ترین
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان